Herregud vad jag är less på skolan!

Jag är ju så jäkla less på skolan nu. Önskar att det var sommar nu så man fick komma bort lite från skolan o jobba lite istället.
Det ända som gör att jag går till skolan är matten. Utan den så hade jag inte orkat med skolan mer. Men jag älskar ju matte så det ger mig kraft. Läser ju matte C nu så det är lite svårt. Inget man gör klart på 1 månad *ler*

Här har vi ett ex:
3s² - 5s + 6=0   
Överför till normalform
genom division med 3.
s² - 5s + 6 = 0
s = 5/2 +- √25/4 - 24/4

s = 5/2 +- 1/2
Svaret = s1 = 3    s2 = 2

Ja så kan ett lätt tal se ut. Orkar tyvär inte visa ett svårare tal ser ut just för tillfället. Svårt men jäkligt kul är det iaf =)




Ja annars händer det inte mkt just idag. På förmidagen var jag med Linda o Emma, vi spelade lite kort med deras sjuka humor *skrattar gott*
Ska ju städa nu men det går segt, har ju dammsugit iaf bara resten kvar då.............

Henne vill jag inte ha städhjälp av iaf, FY FAN!!!!!!



Ha en underbar dag. Nu ska jag städa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0