Självkänsla med Mia Törnblom!

image4

Linda ringde mig idag, hon undrade om jag ville gå på stan med henne en stund. Jag tvekade eftersom jag är sjuk. Men jag beslutade mig för att gå med henne en stund. Hon ville gå på teatern för att säga hej till Mia Törnblom eftersom hon skulle föreläsa där om självkänsla. Så jag o Linda traskade dit och sa hej till Mia. Det slutade med att jag o Linda får varsin fribiljett till hennes föreläsning. Först trode jag att hon skojade, men sen så står jag o Linda där med en varsin biljett i handen. Så vi satte oss längst fram så vi såg bra. Mia vände sig till Linda o berättade för alla att vi hade fått gått in gratis. De flesta trode nog att Mia skämtade, men så var inte fallet.

Men iaf så var det väldigt tänkvärt som hon pratade om. Det mesta hon sa stämde in på mig. Att säga JA till saker fast att man inte ville mm. 
Hjärnan har en förmåga att inte ta in ordet INTE. Men en viktig sak som Mia sa var ju: "jag vill inte bli som mamma" och då tolkar hjärnan det som *jag vill bli som mamma*. Så varför ska man alltid tänka på vad man INTE ska göra eller bli istället för att tänka det här VILL jag göra och tänka.


Så det var en helt uderbar dag, jag som trodde att jag skulle vara hema o tycka synd om mig själv *ler gott*
Men jag har LInda att tacka denna dag för, om inte linda hade ringt o fråga om jag ville följa med på stan så hade denna dagt inte blivit som den blev. Men tack Linda för att du fick ut mig. Och tack Mia för biljetterna.





En bra låt som jag hittade=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0