SKAFFA INTE BARN OM DU INTE HAR TID O LYSSNA PÅ VAD DOM VILL!

En liten flicka springer runt sin mamma och säger
"mamma gissa vad"
Mamman blir lätt irriterad och säger
"nej, jag orkar inte gissa, gå och lek på ditt rum"
Det blir tyst en stund och flickan säger
"Okej"
Går in på sitt rum. En timme senare kommer hon ut och säger
"Mamma gissa vad"
Mamman blir mer irriterad och säger
"Nej jag vill inte gissa, gå ut och lek!"
Dom blir tysta en stund så säger flickan
"Visst"med besviken röst och går ut och leker mitt ute på gatan.
Hon hoppar hopprep medans hennes ljusa hår leker med vinden.
Hon hör inte bilen som kommer i full fart.
Hon blir överkörd med ett brak.
Mamman kommer ut i tårar och ser sin lilla flicka full av tårar och blod som sprutar.
Hon ser på sin mamma och säger med blod från munnen och gråt i sin själ
"Mamma gissa vad"
Mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger
"Nej jag kan inte gissa vad det är"
Flickan tar ett sista andetag och säger

"Jag älskar dig mamma!"


Denna text tog jag från en väns sida. Tyckte att den borde finnas i på de flesta sidor. Mkt tänkvärd text.

Så det jag har att säga är att: ta hand om era barn och lyssna på vad de har att säga, man vet aldrig när det är försent. Ta tid på dig och LYSSNA på ditt barn. De älskar er, men älskar du dem???

TÄNK PÅ VAD NI GÖR OCH SÄGER TILL ERA BARN!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0