Kärlekens kompass

I det svartaste mörker tänd mitt inre ljus så jag kan se mitt sanna Jag Lys upp min stig, led mig dit mitt högre jag vill gå utan rädslans kedjor Låt mig leva här och nu med kärleken som kompass och sanningen i sikte Jag vill finna dig som vågar möta mig och stanna kvar.

Varför?

Varför finns du bara i drömmen?
Varför?
Varför valde jag att leva i den?
I drömmen?
Jag hade glömt dig
Raderat dig.
Bort från mitt minne
Bort från mina drömmar
Du
Du lät mig leva i drömmen
För att sen vakna upp
Vakna upp och inse
Inse att allt bara var en dröm
Att allt bara var en lögn
En lögn som du fått mig att tro på


Jag vill inte älska dig
Jag vill inte sakna dig
När jag vet att du inte saknar mig
Jag vill hata dig
Hata dig för att du bara var en dröm
Varför?
Varför behöver du inte mig
Jag vill att du ska behöva mig
Som jag behöver dig
Jag vill leva i min dröm
Jag vill leva i min dröm och aldrig vakna upp
Aldrig mer vakna upp och inse
Inse att det bara var en dröm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0