Så är läget!

Jaha så har ännu en vecka gått. Den har väl varit helt ok.
Men igår blev jag rasande. Skulle på apoteket och hämta ett recept som jag hade beställt den 10e. Stog där och skulle betala, då säger hon i kassan 1600Kr tack .........VA sa jag då. Jo ditt högkostnadskort har gått ut och börjat på en ny vända. Om min terapeft hade ring och sagt att hon hade fixat receptet förra veckan så hade jag kunnat hämtat ut det för 20kr. Men nu ringde hon inte och inget viste jag om receptet. Så nu känner jag att jag inte har de pengarna för att lösa ut dem. Så jag får helt enkelt sluta med dem. Blev ju ingen nertrappning så jag vet inte hur reaktionen blir. Att sluta tvärt är aldrig bra, men vad fan ska jag göra då????? Antingen löser jag ut receptet på 1600kr eller köpa mat, Jag kan inte göra bägge för det har jag inte råd med. Jag studerar ju och lever inte i ett lyx av pengar direkt.

Skit samma, det blir nog bra i slutändan hoppas jag.

Annars är det rätt ok. Ska baka lite med hjärtat mitt ikväll, sen imorgon vet jag inte vad vi ska hitta på. Liten utflykt kanske om det är fint väder. Det är ju alltid trevligt. Var ju på en liten utflykt i tisdags, Kokade lite saft och choklad och köpte lite kakor. Sen bar det iväg till vattnet bakom badhuset. Där vi hittade en snödriva att slänga oss ner i. Jättemysigt var det i alla fall =)

Imorgon kväll är det sinnesrogudstjänst i missionkyrkan, så jag får se om jag får med mig Linda och Linn dit. Annars går jag nog dit själv. Ni som inte har testat det borde göra det. Man behöver inte vara varken kristen eller en beroende för att gå dit.

Sen på söndag kl:09.00 är det dax för militär övning. Har ingen aning om vad det är för övning så det blir ju spännande i sig. Hoppas bara att jag inte får några biverkningar på medecinen som jag slutade tvärt med. För då lär det inte bli en kul övning.

Nä snart ska jag gå till Linn. Vi lär ju ska baka något gött =)

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0