Jobb =)

Jag slutar ju skolan nu på fredag den 29/5. Så jag var ju tvungen att anmäla mig på arbetsförmedlingen. Jag var på ett info möte genom dem. Sen fick man en tid hos en handläggare. Innan detta möte skulle man ha intyg från jobb som man hade varit anställd på.  Så jag gick upp till Samhall för att få ett intyg. Satt och väntade i säkert en timme på chefen.
Just när jag och Linn skulle gå därifrån kom hon. Jag bad om ett intyg, och frågade om hon hade något ledigt jobb.
Hon undrade då varför jag inte sökt innan. Men jag sa att jag var där redan i mars och sökte jobb.  Det hade hon ju glömt bort. Sen kom en annan som jobbade där, han har jobbat där när jag jobbade där för  något år sedan oxå, han sa att han ville ha tillbaka mig på jobbet. Så hon sa att du kan börja på måndag den 1/6 kl:07.00 Jag fattade inte först att jag fick jobbet. Gick liksom lite fort, skulle ha ett intyg från henne men fick ett jobb.

På måndag den 25/5 skulle jag på möte med handläggaren om att söka jobb. Då kunde jag glatt säga att jag hade fixat jobb, i alla fall tills 31/8 till att börja med. Men då lät han ju sur, han frågade hur jag hade gjort osv. Tror han blev lite sur eftersom han hade förberett en del skrivande i sin dator som han sedan fick radera *haha*. Sen frågade han om han skulle ta bort mig som arbetsökande och det är väl lika bra tyckte jag. Varför stå som arbetsökande när man har jobb??? Så jag bad honom att ta bort mig till jag kommer in som arbetsökande igen. (Sur gubbe)

Så jag är rätt glad för tillfälle.
På fredag kanske min yngsta syster ida kommer och med lill fisen =)
Det är ju marknad här till helgen så det skulle vara kul om de kom.
Sen har inte Ida varit och hälsat på, på länge nu. Så jag ska hjälpa henne
med resan och så, inte lätt med ekonomi när man har barn.

Imorgon är det rockfest på skolan så det ska bli kul.
På torsdag ska klassen åka till smitingen och softa lite, sen på
kvällen drar vi brudar iväg till högakusten hotellet och äta lite gott =)

Nog med info denna gång. Lär nog skriva efter alla utflykter m.m.
Ha det gött!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

niiice! bra att du mår bra=)

2009-05-26 @ 19:42:22
URL: http://vvoxlin.blogg.se/
Postat av: Ida

åhh du är snäll!

älskar dej! Puss

2009-05-26 @ 22:37:46
URL: http://woxliin.blogg.se/
Postat av: Linda

Ville bara ge min blogg adress

2009-05-27 @ 18:36:51
URL: http://justidagejagstark.blogg.se/
Postat av: Ullis

Glad jag blir för din skull =) Skönt när det fixar sej.. Går det bra med mobilen då??? Kram...

2009-05-28 @ 13:18:47
URL: http://smurfan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0