Jomen vist söru!




Det blåser kallt och jag ser
avgrunden i min ögonvrå.
Så jag griper allt jag kan
kring denna lilla kvist, som bär upp min kropp.
Hoppas någon kommer snart och räddar mig och mitt liv,
för jag vill inte hänga här.
En enda till minut.

Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Oh! Faller snart!

Himlen är blå och jag vet inte, vad jag tänker på.
Det är på: riktigt.
Ingen serie som jag hamnat i.

Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Oh! Faller snart!

Jag ser upp mot bergsplatån, och plötsligt
där står min flickvän och ser på mig.
Och hon ler, jag ropar: Hjälp!
Då går hon därifrån, utan ett enda ord.
Va' hon va' konstig tänker jag och kämpar med mig själv.
Hämtar hon hjälp?
Eller var det hon som spänt upp snubbeltråd?

Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
Jag hänger i ett stup.
JAG FALLER!!!!

Jag ljuger alltid helt och hållet om mig själv,
det kastar mig mot rymden, falsk men fri.
Jag låtsas hela tiden i min ljuglåtsasvärld,
f&oumr jag vet att i mitt luftslott,
kan jag hålla färgen bäst.
Men tänk om jag plötsligt en dag faller av
från min stora lögn.
Tänk om jag plötsligt en dag faller ner,
tänk om alla ser att:
Jag ljuger, ljuger...jag ljuger för mig själv...
...och jag blundar, blundar...
När allt blir som det är, då trivs jag inte här.
Jag har försökt att bruka sanning, tro mit ord
men min sanning blev ett fängelse
som stängde in mig själv.
Och jag har aldrig känt mig mindre än just då.
För jag vet att i mitt luftslott bestämmer jag...mitt jag
Om så en dag jag exploderar
av allt mitt ljug, så ska jag le ändå.
För i min själ kan jag bygga mej en ny som gillar att...
Jag ljuger för mig själv...

Du sitter ensam, surfar efter skatter du vill ha.
Du går och shoppar, söker efter något du kan va
Din tunga suktar efter himmlarna.
Din näsa följer alla vindarna.

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Du vandrar hemmåt i rätt kostym av märket antivåld.
Din klocka tickar, du läser om att månen har blivit såld.
Vad kostar åsikten i fönstret där?
Vem äger luften som vi andas här ?

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Se mig, hör mig, känn mig, rör mig.
Se mig, hör mig, känn mig, rör mig.
Se mig, hör mig, känn mig, rör mig.

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet.
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet.
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Ingen kan köpa livet.

Kommentarer
Postat av: ida

klart du får låna den!! :)

Vi älskar och saknar dej med! Pussochpuss

2009-11-28 @ 21:48:31
URL: http://woxliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0